Skip to main content

Filmlerin ne zaman içinde ne zaman dışındayız? Bir biçimsel elementin belirli bir amacı olup olmadığını nasıl anlarız? Ya bir şeyler kendini tekrar ediyorsa? Bu seminerde, sinemanın kendi dilini nasıl kurduğunu analiz etmeyi deneyeceğiz. Sinemanın bir ucundan tutmak istiyorsanız, konuşacaklarımız işinize yarayabilir.

anahtar kelimeler: (non-)diegetic, işlev, tekrar, self-reflexivity, self-consciousness
filmler: Prisoners, Before Sunset, Breaking the Waves, I, Tonya, Mulholland Dr., Funny Games, Talk to Her
alıştırma: Salı (Ziya Demirel, 2015)

Ahmet Emin Bülbül (1985, Erzincan) İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema ve Televizyon Bölümü’nde lisans öğrenimi gördükten sonra, Stockholm Üniversitesi Sinema Çalışmaları Bölümü’nden yüksek lisans, Hacettepe Üniversitesi İletişim Bilimleri Bölümü’nden doktora derecesini aldı. Kimi yazıları Altyazı dergisinde yayımlandı. İmajın Hissi: Yeni Türkiye Sineması ve Fenomenoloji isimli bir kitabı var. Farklı sanat kurumları ve üniversitelerde ders vermeye devam ediyor. Tabiat ve felsefe hakkında okuyor. Şu sıralar bilhassa deneysel ve bilimsel formlarla ilgileniyor.

Bir Film Nasıl Anlam Yaratır?