Skip to main content

Nietzsche ilk kitabı Tragedyanın Doğuşu’nda sadece Yunan tragedyasının altın çağı ve sönümlenişi üzerine felsefi bir teori ortaya atmakla kalmaz, aynı zamanda gerçek bir sanat eserinin altında yatan dinamikleri çözümleyen bir tür sanat metafiziği önerir. Bu seminerde sanat felsefesinin en önemli eserleri arasında sayılan bu metne odaklanarak hem iyi ve kötü sanatı ayırmaya yönelik Nietzsche’ci kıstaslara değineceğiz, hem de Yunan tragedyaları gibi yaşamın dehşet verici boyutlarını açığa çıkaran sanat eserlerinin aynı zamanda insanlara nasıl bir teselli sunabileceğine dair ünlü Nietzsche’ci görüşü tartışacağız.

Kerem EKSEN, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde, yüksek lisans eğitimini de aynı üniversitenin Felsefe Bölümünde tamamladıktan sonra doktora çalışmalarını Boğaziçi ve Paris 10 – Nanterre Üniversitelerinde sürdürerek 2010 yılında Trajik Hata ve Augustinus’çu Ahlak başlıklı teziyle mezun oldu. 2011’den bu yana İstanbul Teknik Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapan Eksen, akademik faaliyetlerinde etik ile estetik alanlarına ve bu iki alanın kesişim bölgelerine yoğunlaşarak Friedrich Nietzsche, Michel Foucault ve Pierre Hadot’yu odağa alan makaleler yazdı, ayrıca Fransızca ve İngilizceden çeviriler yaptı. Express, Bir+Bir ve K24 gibi mecralara yazı ve çevirileriyle katkı sunan Eksen’in ayrıca Buradayız (Alef, 2013), Uyku Krallığı (Everest, 2017) ve Ölümden Uzak Bir Yer (YKY, 2022) adında üç romanı bulunmaktadır.

Sanatın Tesellileri: Nietzsche ve Tragedyanın Doğuşu